رویدادهای عمومی

عزاداری امام حسین علیه‌السلام؛ وسیلۀ تقرب به خدا


خلاصه :

ماه عزا

در طول سال سه دورۀ زمانی بسیار پر ارزش داریم: ماه مبارک #رمضان، #دهۀ _اول_ذی_الحجه و #دهۀ_اول_محرم؛ این دهۀ اول محرم شاید بتوان گفت از دو تای دیگر برتر است. ارزش این سه دوره به این است که وسایل تقرب به خدا در این ایام بیشتر فراهم است. در این دهه مهمترین وسیلۀ قرب، #عزاداری و #گریه برای امام حسین علیه‌السلام است. اگر کسی در این دهه درست گریه کند، شاید از ماه رمضان بیشتر به خدا تقرب جسته‌است.

این دهه را قدر بدانیم. حداقل کار ممکن این است که در مجلس روضه شرکت کنیم و روضه را گوش کنیم. اما اینطور نباشد که به صورت روضه‌خوان نگاه کنیم! بلکه سرمان را پایین بیندازیم و قیافۀ خود را شبیه گریه‌کننده دربیاوریم. در اصطلاح روایات به این کار می‌گویند #تباکی.
من حداقل در سه تا از رساله‌های مراجع تقلید دیدم که نوشته عزاداری امام حسین، از اعظم قربات است؛ یعنی از بزرگترین وسایل تقرب به خدا. عرض این است که این وسیله را با وسایل تقرب دیگر، مانند نماز اول وقت تقویت کنید.

🔑قبلاً گفته شد که اگر از تمام وسایل تقرب استفاده کنیم، در #صراط گام برمی‌داریم. در روایات آمده‌است که ائمه خودشان صراط هستند. «انتم الصراط الأقوم»؛ ائمه مستحکم‌ترین و برترین راه هستند. این‌ها دین مجسم هستند. نتیجۀ گام برداشتن در صراط این است که در بهشت، همراه و هم‌درجۀ امام خواهیم بود.

♦️اگر قرب به خدا حاصل شد، لذت‌هایی می‌بریم که با لذت‌های این دنیا اصلاً قابل مقایسه نیست...

🔷 حضرت آیت‌الله استاد #جاودان (حفظه الله)

#عزاداری 
 #امام_حسین(ع) 

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران